Growth Hacking 18 Σεπτεμβρίου 2018

Τι είναι το Growth Hacking που ακούγεται έντονα τα τελευταία χρόνια; Είναι κάτι καινούργιο στην αγορά;

Το ουσιαστικό Growth Hacking ξεκίνησε πριν ακόμα εμφανιστούν οι βασικοί κανόνες του marketing, απλά τότε δεν είχε όνομα και το συναντούσαμε συχνά στο φυσικό κόσμο των επιχειρήσεων.

Με μια απλή επεξήγηση είναι οι σύντομες κινήσεις που μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα σε μία επιχείρηση και είναι έξω από τις προκαθορισμένες μεθόδους.

Ένα απλό καθημερινό παράδειγμα: Κάποτε τα σουβλατζίδικα ΔΕΝ έκαναν delivery. Μια επιχείρηση έχοντας 6 εργαζόμενους εξυπηρετούσαν τους πελάτες που επισκεπτόντουσαν το χώρο και πουλάγανε 300 σουβλάκια. Κάποια στιγμή ο ″Growth hacker″ της εποχής εκείνης σκέφτηκε να βάλει ένα άτομο που να κάνει διανομές τα σουβλάκια. Αυτό ήταν! Με μια απλή κίνηση πολλαπλασιάστηκαν οι πωλήσεις 400% και κατ’επέκταση αναπτύχθηκε η επιχείρηση.

Growth = Ανάπτυξη
Hacking = ″Κόβω δρόμο″

Σήμερα όμως είναι κάτι συνηθισμένο και δοκιμασμένο, που σημαίνει ο,τι όποιος ανοίξει σουβλατζίδικο, είναι πλέον δεδομένο ο,τι θα κάνει και delivery, άρα σήμερα αυτή τη μέθοδος δεν θεωρείται Growth Hacking γιατί την κάνουν όλοι, άσχετα το πόσο αποτέλεσμα έχει.

 

Το παραπάνω παράδειγμα περιγράφει το σκέτο Growth Hacking που αφορά την ίδια την επιχείρηση,
με μέθοδο που την βελτιώνει μέσω των υπηρεσιών που προσφέρει!

 

Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα αυτό το τρόπο σκέψης, το υιοθέτησαν οι marketer και το συμπεριλάμβαναν στις τεχνικές τους ονομάζοντας το Growth Hacking Marketing

Συνεχίζοντας στο παραπάνω παράδειγμα με στόχο το marketing, μια απλή και συνηθισμένη μέθοδος θα ήταν να μοιράσει διαφημιστικά φυλλάδια σε όλη τη περιοχή που βρίσκεται το σουβλατζίδικο για να το μάθουν οι άνθρωποι. Πράγματι αυτή είναι μια μέθοδος marketing που θα είχε απόδοση, αλλά είναι μια κλασική μέθοδος και η απόδοση του θα ήταν μέσα σε λογικά πλαίσια πχ +30% μοιράζοντας 2000 φυλλάδια.

Ο Growth Hacker Marketer όμως θα έκανε κάτι διαφορετικό:

Παράδειγμα 1: Θα πήγαινε στα κρεοπωλεία της περιοχής και θα ρώταγε τον κάθε κρεοπώλη να του δείξει ποιοι πελάτες κάνουν υπερβολική κατανάλωση κρεάτων. Μετά θα μοίραζε διαφημιστικά φυλλάδια μονό σε αυτούς τους ανθρώπους, γλυτώνοντας έτσι το κόστος των φυλλαδίων αφού θα χρειαζόταν μονό πχ 500 + το χρόνο για το μοίρασμα και αυξάνοντας περισσότερο τις πιθανότητες να κερδίσει νέους πελάτες με λιγότερο κόστος.

Παράδειγμα 2: Ένας άλλος πιο σκλυροπυρηνικός τρόπος θα ήταν να παρακολουθήσει που κάνουν συχνά delivery οι ανταγωνιστές του ή που παραδίνουν μεγαλύτερη ποσότητα σουβλάκια και να μοιράσει μόνο εκεί φυλλάδια.

Μη ξεχνάμε ο,τι μοιράζοντας 2000 φυλλάδια τυχαία, μπορεί να πάει σε χορτοφάγους, ηλικιωμένους και πολλούς άλλους μη ποιοτικούς πιθανούς πελάτες…

Προσπαθούμε δηλαδή να κάνουμε υπερστόχευση του κοινού με πολύ καλύτερα αποτελέσματα και ταυτόχρονα λιγότερο κόστος!

Στη συνέχεια ξέροντας πλέον ποιοι είναι οι περισσότερο πιθανοί πελάτες, μοιράζει ξανά και ξανά φυλλάδια στους ίδιους για να ″πιάσει″ και αυτούς που δεν έγιναν πελάτες από την αρχή.

Όλο αυτό δεν είναι μέθοδος marketing αλλά διαφορετικός τρόπος σκέψης ″έξω από το κουτί″. Στο παράδειγμα η μέθοδος marketing είναι τα φυλλάδια. Ο τρόπος σκέψης είναι όμως που αλλάζει και λέγεται Growth Hacking. Μπορεί να είναι οτιδήποτε, αρκεί να είναι διαφορετικό και περισσότερο αποδοτικό.

 

Προχωρώντας ακόμα παραπέρα, αυτός ο τρόπος σκέψης με τέτοια κόλπα μπορούν να εφαρμοστούν και στο internet κι έτσι να το ονομάσουμε Growth Hacking με Digital Marketing χρησιμοποιώντας τα ήδη υπάρχοντα εργαλεία πχ Facebook, Adwords κτλ με διαφορετικό τρόπο από τα συνηθισμένα ή να δημιουργήσουμε εμείς νέους τρόπους προς όφελος μας.

Ένα παράδειγμα Growth Hacking από το κόσμο του Digital, είναι ένα από τα πολλά προσωπικά project που έκανα με στόχο τους ανθρώπους που ασχολούνται επαγγελματικά με το Digital Marketing.

Case Study: Digital Marketing

1) Δημιούργησα ένα group στο Facebook (τζάμπα), ποστάροντας αγγελίες που αφορούν μόνο θέσεις εργασίας για Digital Marketing (επίσης τζάμπα).
2) Έκανα προσθήκη μερικά μέλη που ήξερα ο,τι κινούνται στο χώρο του Digital Marketing και άρα θα είχαν και φίλους που ασχολούνται με το digital marketing αλλά δε τους ξέρω εγώ ούτε αυτοί εμένα.
3) Μερικοί από αυτούς έκαναν like ή share σε κάποια post με αγγελίες και το είδαν οι φίλοι τους και έγιναν από μόνοι τους μέλη του group βρίσκοντας το ενδιαφέρον για να βλέπουν τι γίνεται στην αγορά του digital marketing.
4) Επίσης το ίδιο το facebook προτείνει το group σε άλλους ανθρώπους, όταν αυτοί είναι μέλη ή επισκέπτονται άλλα group που έχουν ως γενικό θέμα το digital marketing.
5) Σιγά σιγά έγιναν πολλά μέλη από μόνοι τους, οι οποίοι είναι εργαζόμενοι ή εργοδότες digital agency για να ποστάρουν τη δική τους αγγελία.

Τι πέτυχα.

Έχω ένα υπερστοχευμένο κοινό, το οποίο με γνώρισε βλέποντας με να ποστάρω συνεχώς, φτιάχνοντας έτσι brand και ως αποτέλεσμα να έχω κάνει ως τώρα 2 συνεργασίες 🙂
Λέγοντας συνεργασίες, δεν εννοώ ο,τι έπιασα πελάτη κάποιο από τα μέλη, αλλά με σύστησε ένα από τα μέλη σε κάποιον που ενδιαφερόταν για τις υπηρεσίες AdWords που προσφέρω αλλά και ένα άλλο μέλος που είναι από digital agency μου πρότεινε μόνιμη συνεργασία!

Επίσης ήταν πολύ πιο εύκολη η συνεννόηση σε σχέση με έναν τυχαίο πιθανό πελάτη.

Και όλα αυτά με μηδέν χρηματικό κόστος, παρά μόνο λίγο χρόνο για copy-paste ή share των αγγελιών.

Digital Marketing Jobs & Training in Greece